.

.
Home » » Kup Pan... polisę. Polacy dają się naciagać na polisy, których nie potrzebują

Kup Pan... polisę. Polacy dają się naciagać na polisy, których nie potrzebują

Written By Anna Lesack on środa, 8 maja 2013 | 23:55


Agenci ubezpieczeniowi świadomie sprzedają klientom produkty, które nie są im potrzebne, przekonując że jest... odwrotnie. To tzw. misselling - nieuczciwa sprzedaż


 








20 proc. pośredników przyznaje, że sprzedaje klientom produkty, których nie potrzebują. 70 proc. z nich to sprzedawcy z sieci własnych, wynika z badań Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych. – Zastanawiam się, czy problem missellingu wśród agentów wyłącznych nie wynika ze zbyt dużej presji sprzedażowej ze strony ubezpieczycieli – komentuje Adam Sankowski, szef Izby.



Problem nieuczciwej sprzedaży (tzw. missellingu) ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych polega na niewystarczającym informowaniu klientów o specyfice produktów, najczęściej określanych jako polisy z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (ufk). Ofiary missellingu skarżą się z reguły, że nie zostały przez agenta poinformowane, że umowa obliguje ich do comiesięcznym wpłat przez okres średnio 10 lat, a w przypadku wcześniejszej rezygnacji z inwestycji mogą stracić nawet całość wpłaconych pieniędzy (
ekonomia24). Więcej














Share this article :

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. 2 - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger