.

.
Home » , » Facebook wykorzysta Twój wizeruneki w reklamach?

Facebook wykorzysta Twój wizeruneki w reklamach?

Written By Anna Lesack on sobota, 31 sierpnia 2013 | 07:45




FB rozważa wprowadzenie kontrowersyjnych zmian: zdjęcie profilowe i nazwisko na Facebooku będą mogły być wykorzystane w połączeniu z reklamami. Serwis zdaje się też rozważać dodanie fotografii profilowych do bazy funkcji rozpoznawania twarzy.








Facebook ogłosił zamiar wprowadzenia zmian do najważniejszych dokumentów dotyczących jego funkcjonowania, jakimi są Zasady wykorzystania danych oraz Oświadczenie dotyczące praw i obowiązków. Przedstawiono propozycje zmian w tych dokumentach i użytkownicy mogą je skomentować, ale nie będą mogli nad nimi głosować jak kiedyś.
Facebook: Dajesz nam pozwolenie...




Jedna z bardziej kontrowersyjnych zmian dotyczy prawa Facebooka do wykorzystania wizerunku użytkownika w połączeniu z treściami sponsorowanymi. Facebook chce dać jasno do zrozumienia, że będzie miał prawo to robić.




- Dajesz nam pozwolenie na wykorzystywanie Twojej nazwy, obrazka profilowego treści i informacji w połączeniu z reklamą, sponsorowanymi lub podobnymi treściami (...) To oznacza, przykładowo, że pozwalasz firmie lub innemu podmiotowi, by płacił nam za wyświetlanie twojego imienia i/lub obrazka profilowego (...) bez żadnej rekompensaty dla Ciebie - wyjaśnia Facebook w projekcie Oświadczenia dotyczącego praw i obowiązków.




Erin Egan, przedstawicielka Facebooka odpowiedzialna za kwestie prywatności, nie uważa, by ten zapis wiele zmieniał. Jej zdaniem ma on charakter wyjaśniający. Warto też odnotować, że jest to reakcja na pozew zbiorowy przeciwko Facebookowi, który dotyczył właśnie używania danych użytkowników we wpisach sponsorowanych.




Komentarze użytkowników Facebooka sugerują jednak, że oni nie postrzegają tego wyłącznie jako wyjaśnienia. Wiele osób jest oburzonych tym, że Facebook ma zamiar tak otwarcie spieniężać ich prywatność.
Facebook zadba, by cię oznaczyli




Jeśli chodzi o projekt Zasad wykorzystania danych, to zawiera on zapisy otwierające drogę do tego, aby dodać obrazki profilowe do bazy rozpoznawania twarzy. Dzięki temu Facebook mógłby łatwiej i częściej sugerować oznaczenie użytkownika na zdjęciu.




Podobają się Wam te zmiany? Nie muszą się podobać. Facebook daje prosty wybór - albo je akceptujesz, albo skasujesz konto. Możesz je sobie skomentować, choć nie wiadomo, czy to coś da.




Oczywiście można zastanowić się nad zmianą obrazka profilowego na taki, który wcale Cię nie przedstawia. Jest to także zachęta do używania pseudonimu, choć teoretycznie Facebook na to nie pozwala.




Nie należy się spodziewać, że Facebook powie otwarcie: "Chcemy przehandlować więcej Twojej prywatności! Wprowadzamy drastyczne zmiany". Ta firma nigdy tego nie powie, co nie znaczy, że tego nie zrobi. Oceniając propozycje Facebooka, warto to mieć na uwadze. /Dziennik Internautów/
#end.




>>Projekt Oświadczenia dotyczącego praw i obowiązków















Share this article :

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. 2 - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger